sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Alfa Romeon määräaikaishuolto.

Jatkoimme töitä yhä edelleen alfa romeon parissa,ja nyt teimme sille määräaikaishuollon.





Aloitimme öljyn ja öljynsuodattimen vaihtamisella.


Sielä näkyy suodatin.Oli harvinaisen tiukassa kiinni, kokeilimme suodattimeen hylsyjä, tartuntavarsia ja jotain muita työkaluja että saimme sen irti.
 Öljyproppu oli myös ihmeellisen tiukasti kiinni, ja kun sen saimme irti huomasimme, että se on aika entinen, eli metsästimme uuden propun+öljyt ja suodattimen jonka saimme helposti vaihdettua.


Ongelmat eivät loppuneet siihen, uusi öljyproppu oli liian pitkä ja sitä piti vähän pilkkoa, kierteytystä piti tehdä uusiksi ja mitähän kaikkea muuta. Kun saimme sen paikalleen ja öljyt sisään, jouduimme toteamaan, että öljyä valui vieläkin läpi. Laitoimme kierteiden päälle kierretiivistysteippiä ja loppujen lopuksi vielä silikonia.


Ilmansuodatin vaihdettiin myös, tässä suodattimen kansi.


Vanha suodatin.


Ilmansuodattimen putki oli murtunut ja katkesi lopulta kokonaan, korjasimme sen liimalla ja sikaflexilla. Loppujen lopuksi se oli kuin uusi ja kesti takaisin laittamisen..

Seuraavaksi hyökkäsimme jarrujen kimppuun. Ei vältytty taas ongelmilta tässäkään, takajarrut olivat hyvät jarrulevyineen ja paloineen ja ne vain huollettiin. Edessä olikin sitten semmoinen tilanne, että autodata/workshopdatassa luki niin,että etujarrulevyjen vähimmäispaksuus on 30mm, nämä levyt olivat 22mm eli eivät olleet missään vaiheessa edes olleet niin paksut. Pyysimme asiakasta etsimään uudet, mistään motonetistä ei osia löytynyt kun tämä kyseinen spider oli -96 vuosimallia ja motonetissä mm.mallit loppuivat -91,vai miten päin se nyt oli :D Viikon päästä saimme sitten eteen uudet jarrulevyt ja palat.


Jarrusatulaa irrotettuna.

Purettuna.
Vanhat etu-jarrulevyt.
Uusi ja vanha jarrupala.
Vanha öljyproppu ja jarrusatulan liukutapit jotka putsasimme hiomapaperilla.
Uusi jarrulevy paikallaan.
Ja palat paikallaan.
Tarkastimme myös muiden nesteiden määrät, öljysimme saranat, tarkastimme renkaista ilmanpaineet ja kulumispinnat, tarkistimme pyyhkijänsulat ja silmämääräisesti tarkistimme muut kohdat.Muunmuassa huomasin, että jousien männänvarren suojakumit oli aikas repaleina ja muutama kumityyny näytti kärsineeltä.Jarruletkuissa ei ollut murtumia tai muutakaan vikaa. Jarrudynamometrillä saimme testattua etujarrut jotka olivat ihan hyvät, takajarruja ei kun laite päätti hajota, voi sitä tuskastumisen määrää, kun ongelmilta ei kuitenkaan ollu vältytty tämän työn aikana,hahha.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti